Misija i vizija razlika

Misija i vizija tvrtke: Koja je razlika?

11|09|2022 • Digitalni marketing

Kvalitetne izjave o misiji i viziji svojevrsni su putokazi ili komunikacijske prečice do srži vašeg biznisa. Služe ljudima unutar vaše tvrtke, ali i onima izvan nje. No, iako se često koriste u poslovnom okruženju, i dalje se prilično krivo shvaćaju ili brkaju jedna s drugom. Riješimo onda jednom zauvijek: što je točno izjava o misiji, a što izjava o viziji? Koja je razlika?

Što je izjava o misiji?

Izjava o misiji ukratko opisuje razlog postojanja vašeg biznisa. Izvrsna je prilika da definirate svoj jedinstveni prodajni prijedlog (unique selling proposition, USP). To znači da jasno i konkretno odgovorite na pitanja: što radimo i za koga te kako. Što proizvodimo, kojim ljudima pomažemo tim proizvodima te kako to činimo drugačije od svih ostalih?

Što je izjava o viziji?

Izjava o viziji opisuje težnje, snove i nade biznisa. Objašnjava što tvrtka ili organizacija svojim djelovanjem želi postići u široj zajednici i u svijetu. Koje šire probleme želi pomoći rješavati? Koje šire promjene se nada potaknuti?

Misija i vizija: Koja je razlika?

I izjava o misiji i izjava o viziji bave se svrhom i smjerom biznisa. Obje naznačuju razlog postojanja biznisa te što se od njega može očekivati. Razlika je u tome što je izjava o misiji postavljena u sadašnjosti, a izjava o viziji usmjerava se na budućnost.

Misija podržava viziju, ali se bavi opipljivim, svakodnevnim ciljevima. Služi motiviranju svih uključenih u njihovo ostvarenje. Opisuje tko ste danas.

Vizija se bavi dugoročnim smjerom tvrtke. Ona je ono što se na horizontu nazire kao san ili težnja, kao krajnji cilj koji planirate postići svakodnevnim obavljanjem misije. Opisuje što želite postati ili gdje želite biti sutra.

Misija i vizija razlika

Izjave o misiji i viziji: Primjer

Misija i vizija: Dijelovi vašeg verbalnog identiteta

Kvalitetne izjave o misiji i viziji mogu vam pomoći da izbistrite vrijednosti i ciljeve svog brenda. Tako vam mogu služiti kao orijentiri u dosljednom donošenju odluka.  

Ljudima izvana mogu služiti kao brza i upečatljiva slika vašeg biznisa s kojom se lakše mogu povezati. To se odnosi na moguće nove zaposlenike, partnere, širu javnost i medije te, na koncu, na vaše kupce.