Nekoć aplikacija na kojoj klinci plešu i pjevaju, TikTok je danas izrastao u jednu od najutjecajnijih društvenih mreža i sadržajnih platformi. Ako još niste sigurni je li rješenje za vaš brend, u našem vodiču saznajte što je sve ključno za uspješan TikTok marketing u 2025.
*Zadnja izmjena članka: 14/4/2025.
S 1.59 milijardi aktivnih korisnika diljem svijeta, TikTok je živahan prostor u kojem se ljudi svakodnevno povezuju i zabavljaju, istražuju i informiraju, otkrivaju nove stvari i kupuju. Zato sve više biznisa u svoje strategije uključuje i TikTok marketing, pokušavajući svladati TikTokov već čuveni algoritam, probiti se na For You stranice i raditi oglase koji ne izgledaju kao oglasi.
Iz marketinške i poslovne perspektive, platforma je osobito zanimljiva jer je otvorila cijeli spektar novih i drugačijih mogućnosti za produkciju videa, content marketing i oglašavanje. Za uspjeh na njoj ne trebaju vam skupa oprema niti brdo pratitelja. No, trebaju vam dobra doza kreativnosti i dobro poznavanje TikTok kulture.
Pa krenimo onda – što je TikTok, kako funkcionira i kako ga koristiti u marketingu?
Sadržaj:
- Što je TikTok?
- Kako funkcionira TikTok?
- Tko koristi TikTok?
- Što je s kreatorima sadržaja na TikToku?
- TikTok marketing: Kakav sadržaj objavljivati?
- TikTok marketing: Kako se oglašavati?
Što je TikTok?
TikTok je društvena mreža i kreativna sadržajna platforma na kojoj korisnici mogu stvarati, dijeliti i otkrivati prvenstveno video sadržaj.
Poznat je po svojoj početnoj stranici zvanoj „Za tebe“ (For You), na kojoj se svakom korisniku isporučuje hiperpersonalizirani sadržaj, kao i po trendovima koji se na TikToku svakodnevno stvaraju i prelijevaju ne samo na druge društvene mreže, nego i na popularnu i suvremenu kulturu uopće.
Kratka povijest TikToka
Gledajući broj aktivnih korisnika, TikTok je u ovom trenutku peta najpopularnija aplikacija na svijetu. Ispred njega su globalni veteranski igrači, Metini Facebook, Instagram i WhatsApp te Googleov YouTube.
TikTok je izvorno počeo kao Douyin, aplikacija koju je 2016. lansirala tvrtka ByteDance sa sjedištem u Pekingu. Kako je Douyin brzo dobivao na popularnosti u Kini, ByteDance je odlučio pokušati s globalnim širenjem. U rujnu 2017. pokrenuli su TikTok, Douyinovu verziju za međunarodno tržište, dok su Douyin ostavili odvojenim za kinesko tržište. (Douyin je još itekako prisutan u Kini – jedna je od tamošnjih najpopularnijih društvenih mreža.)
I dok drugim kineskim aplikacijama, poput WeChata, nije pošlo za rukom da svoj utjecaj prošire globalno, TikToku jest.
Poguralo ga je to što je ByteDance u studenom 2017. kupio Musical.ly, aplikaciju koja je postojala od 2014. i koja je imala određenu globalnu prepoznatljivost. Bila je poznata najviše po zabavnim, kratkim videima (u trajanju od 15 sekundi), u kojima se korisnici pretvaraju se da pjevaju popularne pjesme, tj. lip-syncaju.
Kad su u kolovozu 2018. TikTok i Musical.ly službeno spojeni u jednu platformu pod imenom TikTok, Musical.ly je definitivno prestao postojati. No, njegova formula kratkih, zabavnih videa uspješno se nastavila na TikToku, i publika, osobito mlada, sjajno je reagirala na novu-staru aplikaciju.
Danas se TikTok vodi kao jedna od najbrže rastućih aplikacija u svijetu i gotovo da nema konkurentske platforme koja ga nije pokušala na ovaj ili onaj način kopirati.
Istovremeno, nosio se i još se nosi s velikim izazovima: od potpune zabrane u Indiji, zbog koje je ostao bez velikog broja korisnika, do pokušaja zabrane u SAD-u, koja je još uvijek aktualna tema i otvoreno pitanje.
Kako funkcionira TikTok?
Kad otvorite TikTok, prva stvar koja vam se prikaže je odjeljak Za tebe/For You. To je glavna stranica aplikacije, sažetak novosti videozapisa, ujedno i it faktor TikToka i razlog zašto TikTokeri na njemu provode sate.
Zašto?
Zato što nijedna For You nije ista. Svaka je personalizirana, potpuno jedinstvena za svakog pojedinog korisnika, prilagođena njegovim interesima i preferencijama.

Slavni algoritam
Stranica For You temelji se na TikTokovom algoritmu i njegovom sustavu sadržajnih preporuka. Ovaj sustav preporuka funkcionira tako da prilikom vašeg korištenja aplikacije, TikTok prikuplja signale i prema njima predviđa što bi vas moglo zanimati od njegove široke sadržajne ponude.
Mnogo je signala koji utječu na to kako će izgledati vaša For You, a među najvažnijim su:
- vaše interakcije sa sadržajem, npr. lajkovi videa, komentari, dijeljenja, a pogotovo vrijeme provedeno u gledanju videa (jeste li ga odgledali do kraja, jeste li pogledali više puta)
- negativne interakcije sa sadržajem (npr. nešto ste označili sa „nisam zainteresiran_a“, preskočili ste video, skrili ste ga itd.)
- informacije o samom videu, odnosno njegova tema (TikTok uzima u obzir ključne riječi u opisu, u naslovu, hashtagove, kao i transkript videa, titlove itd.)
- vaša lokacija i postavke jezika, drugi računi koje pratite
- zvukovi i efekti koji su korišteni (npr. radi li se o trending zvuku ili efektu te kojem)
Superpersonaliziranu For You nemojte očekivati odmah kad otvorite TikTok račun. Aplikacija će vam u početku servirati najpopularnije videe za široku publiku, eventualno sužene s obzirom na vaš jezik/regiju i interese, ako ste ih iskazali prilikom registracije.
No, kako sve više budete gledali preporučeni sadržaj, tako će sustav bilježiti sve više vaših interakcija/signala i učiti o vama. Postupno ćete primjećivati da vam servira sve relevantniji sadržaj i da je sve bolji u preporukama videozapisa i kreatora po vašem ukusu.
Stvar koja čini razliku
TikTok je svojim For You konceptom napravio značajan odmak od klasičnih društvenih mreža koje ljude povezuju na temelju toga tko koga poznaje i prati. Na TikToku povezivanje se temelji na interesima – aplikacija ljude spaja sa sadržajem koji ih zanima.
TikTkokovi korisnici, drugim riječima, ne otvaraju ovu aplikaciju da bi vidjeli što je objavio netko od prijatelja, kolega, obitelji ili omiljenih influencera. To je sekundarno. Aplikaciju otvaraju jer znaju da će im TikTok servirati sadržaj koji im je relevantan. Važnije je, dakle, što se objavljuje, od onog tko objavljuje.
Zato se na TikToku korisnicima po defaultu prikazuje stranica For You, a uz nju, na raspolaganju su im još dva (sekundarna) odjeljka.
Jedan je Pratim/Following (ili Prijatelji/Friends) i tu korisnici mogu vidjeti što su objavili prijatelji i kreatori koje su sami odabrali pratiti. Drugi odjeljak je Istraži/Explore, gdje mogu otkrivati nove kreatore, teme i ideje.
Put do viralnosti
U odnosu na ostale društvene mreže, na TikToku ne morate imati puno pratitelja da biste organski dosegnuli veliku publiku. Nije važno ni jesu li vaši raniji videi bili uspješni ili ne.
TikTok je prvenstveno platforma za outreach (doseg) i svaki vaš video iznova testira pred publikom, nebitno imate li 10 ili 10.000 pratitelja. Zato vam je doslovno svaki video prilika za viralnost. Pod uvjetom, naravno, da znate kako kreirati sadržaj koji rezonira s vašom TikTok publikom.
A ako se vašoj publici svide vaše objave, ona im je spremnija dati više od običnog lajka.
U odnosu na druge društvene mreže, naime, korisnici TikToka su angažiraniji, češće komentiraju videozapise i dijele ih sa svojim prijateljima (ne samo unutar aplikacije, nego i putem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa). Što otvara još više prilika da vam sadržaj postane viralan.
Moć trendova
O TikToku je nemoguće govoriti bez da se spomenu njegovi trendovi: Platforma je pravi rasadnik viralnih fora koje se s lakoćom i brzo prelijevaju na druge društvene mreže i, uopće, na širu kulturu.
TikTok trend je bilo koji specifičan, zabavan ili zanimljiv element koji je jednostavno rekreirati, odnosno interpretirati na vlastiti način (npr. plesni pokret, isječak pjesme, citat iz filma, smiješna fraza, pitanje, hashtag itd.).

Ukratko, TikTok trend je neka vrsta zajedničke teme koja se proteže kroz brojne TikTok videe. Korisnicima služi i kao informacijska prečica. Čim vide početak objave, prepoznaju kontekst: znaju da ih očekuje poznati trend i zanima ih kakva je ova sljedeća njegova interpretacija.
Sudjelovanje u trendovima ključan je dio TikTok iskustva i povećava šanse za organsko pojavljivanje na For You stranicama. Ujedno je i prilika korisnicima (i brendovima) da pokažu osobnost i prigrle zabavnu stranu aplikacije (i samih sebe).
Pritom su posebna priča i zaštitni znak TikToka audio trendovi (npr. isječci popularne glazbe, citati i fraze). TikTok i jest, podsjetimo, počeo kao audio aplikacija (uglavnom za lip-syncanje). Sada je platforma s nevjerojatnim utjecajem na glazbenu industriju, sinonim za otkrivanje (nove) glazbe i mjesto na kojem potpuno nepoznati izvođači mogu postati hit doslovno preko noći.
Komunikacija na TikToku
Novim korisnicima i brendovima koji tek počinju graditi prisutnost na ovoj platformi, izazov može predstavljati komunikacija na TikToku koja je specifična i s bogatim slengom.
TikTok je prostor gdje se traže osobnost, pristupačnost, humor. Cijeni se jednostavnija i prirodnija komunikacija i očekuje se od svih pa tako i od brendova i biznisa. Oni brendovi koji prihvate ova TikTok pravila igre, otvaraju si idealan prostor da se humaniziraju i budu „jedni od nas“ te tako steknu povjerenje svoje ciljane publike.
Tko koristi TikTok?
Platforma je omiljena među mlađom publikom, s generacijom Z i mladim milenijalcima u prvom planu. Prema podacima platforme iz siječnja 2025., prosječna dob korisnika kreće se između 25 do 34 godine. Ovako izgleda dobna struktura globalne publike:
- 18–24 godine: 30,7%
- 25–34 godine: 35,3%
- 35–44 godine: 16,4%
- 45–54 godine: 9,2%
- 55+ godina: 8,4%
A u kojim zemljama se najviše koristi TikTok?
Platforma ima snažan globalni doseg, no najveća tržišta izvan Kine su mu SAD sa 136 milijuna aktivnih korisnika, potom Indonezija (108 milijuna) i Brazil (91,7 milijuna).
ByteDance je 2020. pretrpio značajan udarac kad je Indija, njegovo drugo najveće tržište nakon Kine, s čak 190 milijuna korisnika, zabranila aplikaciju. Proteklih godina, od prve Trumpove administracije, konstantno se suočava i s mogućnošću zabrane u SAD-u, koja od ByteDancea zahtijeva prodaju TikToka američkoj tvrtki.
Što je s kreatorima sadržaja na TikToku?
Kao i svaka društvena mreža, TikTok ne bi imao smisla bez onih koji na njemu stvaraju i dijele sadržaj. Od poznatih osoba i influencera do brendova, biznisa i pojedinaca s najrazličitijim talentima, upravo su content kreatori ti koji svakodnevno pune For You stranice – i drže platformu živom.
Oni oblikuju sadržaj koji privlači korisnike, angažira publiku i širi doseg aplikacije. Zato TikTok, kao i svaka platforma koja želi rasti, nudi različite načine monetizacije, kako bi kreatori nastavili stvarati zanimljive i inovativne videe, a pritom imali konkretan poticaj za to.
Ključni načini monetizacije na TikToku u 2025. su:
- Creator Rewards Program – program nagrađivanja kreatora koji objavljuju duže, visokokvalitetne videe (minimalno 1 minuta). Dostupan je u ograničenom broju zemalja (SAD, UK, Njemačka, Brazil itd.), a uvjeti uključenja u njega su 10.000 pratitelja i 100.000 pregleda u posljednjih 30 dana.
- TikTok Creator Marketplace – službena platforma za povezivanje brendova i kreatora. Ovdje kreatori mogu zarađivati kroz sponzorirane objave i suradnje, a brendovima se otvaraju nove prilike da se povežu s influencerima i promoviraju proizvode ciljanoj publici na dinamičan način. Za pristup Marketplaceu potrebno je imati 10.000 pratitelja, barem 1.000 pregleda i tri objave u zadnjih 30 dana.
- Videopokloni – pod određenim uvjetima, kreatori mogu primati i virtualne poklone (“dijamante” koje mogu zamijeniti za stvarni novac) na redovnim videima ili za vrijeme prijenosa uživo.
Osim što nudi direktne načine zarade na platformi, TikTok kreatorima otvara vrata i prema unosnim vanjskim suradnjama. Najpraćeniji i najplaćeniji TikTokeri, poput Khabyja Lamea (162,5M pratitelja), Charli D’Amelio (157,1M), Belle Poarch (94M) i Addison Rae (88,4M), iskoristili su svoju TikTok popularnost za ulazak u modne, glazbene i filmske projekte, kao i sponzorske suradnje s globalnim brendovima.
TikTok marketing: Kakav sadržaj objavljivati?
Kako su naveli u uvjetima Creator Rewards Programa, na TikToku žele nagrađivati „visokokvalitetan“ sadržaj.
Što to znači?
Jednostavno to da izbacivanje bilo kakvih videa neće značiti ništa osim gubitka vremena i drugih resursa. Da bi video bio visokokvalitetan prema TikTok standardima ne znači visoko produciran. Dapače, što je više ušminkan, to manje autentično djeluje TikTok publici.
Visokokvalitetan ovdje znači u duhu specifične kulture i stila komunikacije platforme te temeljen na dobrom poznavanju očekivanja, navika i interesa ciljane publike. Jedino tako joj sadržaj može pobuđivati znatiželju i držati joj pažnju – jer joj je zaista relevantan, zabavan i koristan.
Najuspješniji, viralni TikTokovi redovito imaju visoku stopu angažmana i visoku stopu gledanosti do kraja. I kad se analiziraju, bilo da se radi o korisnoj informaciji, neobičnoj anegdoti, komičnoj situaciji ili priči s kojom se možete poistovjetiti, sve te uspješne videe obilježava nešto što je ključno za uspjeh na TikToku: dinamičan storytelling.
Ovo je svakodnevni izazov za kreatore sadržaja na TikToku: kako uvijek iznova pronaći način za ispričati dobru video-priču. I ono još teže, kako u hrpi dostupnog sadržaja nekoga potaknuti da se zaustavi na njihovom videu dok skrola svojom For You stranicom. Tu na scenu stupaju tzv. hookovi, koji su postali znanost sama po sebi.
Hookovi na TikToku su obično kratki opisni tekstovi na vrhu videa koji se pojavljuju u prve tri sekunde i nagovještavaju gledatelju što ga očekuje i zašto vrijedi pogledati do kraja. Hook je tu da uvuče u priču, a dinamičan storytelling potreban je da bi se video-priča odgledala do kraja.
Formati i teme na TikToku
U njegovim počecima na TikToku su se mogli objaviti samo kratki videi, do 15 sekundi (vertikalni, preko cijelog ekrana mobitela), ali je platforma vremenom ne samo produživala trajanje videozapisa, nego uvodila i druge formate.
Trenutno se unutar samog TikToka mogu snimati videi u trajanju do 10 minuta, a uploadati videi do 60 minuta.
Pored toga, dostupne su i foto objave, bilo pojedinačne fotografije, bilo fotogalerije (carouseli), a tu su i Storyji, “Priče” dostupne 24 sata.
Za video objave, koje i dalje imaju primat, TikTok nudi cijeli niz naprednih, a user-friendly alata za kreiranje i uređivanje. Među njima su, primjerice, Dueti i Stitchevi, koji otvaraju mogućnosti za suradnje i kombiniranje svog videa s videom drugog kreatora, zatim obilje efekata i zvukova i drugih alata koji olakšavaju dodavanje naracije, titlova i teksta.
Omiljena tražilica generacije Z
TikTok postaje i sve popularnija tražilica među mladima. Gotovo 40% pripadnika generacije Z danas radije koristi TikTok (ili Instagram) nego Google za pretraživanja, bilo da traže preporuke za restorane ili modne inspiracije.

Zato je za brendove koji žele povećati organsku vidljivost na TikToku ključan TikTok SEO, odnosno optimizacija objava radi boljeg rangiranja na TikTokovoj tražilici.
Tematski, sadržaj na TikToku pokriva cijeli raspon ljudskih interesa – od glazbe, filma, knjiga, dizajna i umjetnosti, preko znanosti, tehnologije, financija, politike i zdravstva, do komedije, pop kulture, showbizza, kulinarstva, makeupa i mode. Ovdje je moguće naći najraznovrsnije zajednice – od BookToka, FashionToka, TechTocka ili FoodToka, sve do uskih niša i vrlo specifičnih supkultura.
Pored zabave, popularne kategorije sadržaja su edukativni i informativni content. To ne čudi s obzirom na to da je TikTok dizajniran kao idealan alat za učenje, istraživanje i otkrivanje. Svakom korisniku svakodnevno na dlanu servira svjež sadržaj prilagođen njegovim specifičnim interesima.
TikTok marketing: Kako se oglašavati?
TikTok je ljudima sve važniji i kao shopping alat, a brendovima moćan prodajni izlog. Prema podacima samog TikToka, 70% njegovih korisnika tu otkriva brendove i proizvode, 83% kaže kako im TikTok utječe na odluke o kupnji, a 3 od 4 će vjerojatno nešto kupiti dok su na platformi.
Potencijala za oglašavanje stoga ima napretek, no, kao i sve ostalo na TikToku, i oglasi moraju biti fino uklopljeni u standardno korisničko iskustvo i pokazivati kreativniju, pristupačniju stranu biznisa.
Za to im je na raspolaganju TikTokov kompleksan, ali prilično intuitivan oglasni ekosustav koji kombinira visoku vidljivost, angažman i sve veću kupovnu funkcionalnost.
Oglašavanje na TikToku odvija se putem TikTok Ads Managera, koji nudi raznovrsne oglasne formate. Među njima su In-Feed oglasi, uključujući TopView, premium poziciju za prikaz video-oglasa korisnicima odmah po otvaranju aplikacije te Pulse suite, koji oglas plasira odmah nakon najpopularnijeg sadržaja na platformi, za maksimalno iskorištavanje TikTokovih trendova i doseg angažirane publike u pravo vrijeme.
Tu su i specifična rješenja za određene industrije, poput filmske, kojoj TikTok nudi Showtimes. Ovaj optimizirani paket promotivnih, native formata i alata pomaže filmskim studijima da predstave novi naslov, povećaju njegovu gledanost i usmjere publiku prema kupovini kino ulaznica. Rješenje je trenutno dostupno u nekoliko zemalja, a od europskih to su Njemačka, Austrija, Švicarska, Italija, Španjolska i Francuska.
TikTok, osim toga, ima i opciju Promote, jednostavan alat za brzo pokretanje kampanja s ciljem povećanja prometa, broja pratitelja ili prodaje (sličan Facebookovom boostanju), kao i TikTok Shop, koji profil pretvara u prodajno mjesto na kojem se odvija cijeli proces – od izlaganja proizvoda do naplate. Shop funkcionalnost također je trenutno dostupna samo u nekim zemljama, uključujući SAD, UK, Španjolsku, Indoneziju i Singapur.
Kako početi s TikTok marketingom?
TikTok se brzo razvija u jednu od najutjecajnijih platformi za digitalni marketing, nudeći inovativne formate i doseg vrlo angažirane publike. No, baš zato što nudi ogromne prilike, na njemu se definitivno nije dovoljno samo “pojaviti” i objavljivati kao i inače. Platforma zahtijeva specifičan pristup: kombinaciju dubljeg razumijevanja dinamične TikTok kulture i spretnog storytellinga.
Za takav pristup potrebna je strategija i zato s našim klijentima uvijek polazimo od nje. Ona je ključ za tečno prevođenje osobnosti i ciljeva njihovog brenda i biznisa na TikTok jezik. Naši rezultati?
Stope angažmana na videima koje kreiramo veće su i za 50% od TikTokovog prosjeka – dokaz da razumijemo što ciljanim publikama naših klijenata treba, baš na ovoj platformi.
Ako vas zanima TikTok, no niste sigurni kako ga uklopiti u vašu širu poslovnu sliku, pročitajte naš vodič kroz marketing na društvenim mrežama ili provjerite kako vam u ovome konkretno možemo pomoći.