TikTok marketing

TikTok marketing: Vodič kroz hit društvenu platformu u 2025.

17|06|2022 • Društvene mreže

Nekoć aplikacija na kojoj klinci plešu i pjevaju, TikTok je danas izrastao u jednu od najutjecajnijih društvenih mreža i sadržajnih platformi. Ako još niste sigurni je li rješenje za vaš brend, u našem vodiču saznajte što je sve ključno za uspješan TikTok marketing u 2025.

*Zadnja izmjena članka: 14/4/2025.

Iz marketinške i poslovne perspektive, platforma je osobito zanimljiva jer je otvorila cijeli spektar novih i drugačijih mogućnosti za produkciju videa, content marketing i oglašavanje. Za uspjeh na njoj ne trebaju vam skupa oprema niti brdo pratitelja. No, trebaju vam dobra doza kreativnosti i dobro poznavanje TikTok kulture.

Pa krenimo onda – što je TikTok, kako funkcionira i kako ga koristiti u marketingu?

Sadržaj:

Što je TikTok?

TikTok je društvena mreža i kreativna sadržajna platforma na kojoj korisnici mogu stvarati, dijeliti i otkrivati prvenstveno video sadržaj.

Poznat je po svojoj početnoj stranici zvanoj „Za tebe“ (For You), na kojoj se svakom korisniku isporučuje hiperpersonalizirani sadržaj, kao i po trendovima koji se na TikToku svakodnevno stvaraju i prelijevaju ne samo na druge društvene mreže, nego i na popularnu i suvremenu kulturu uopće.

Kratka povijest TikToka

TikTok je izvorno počeo kao Douyin, aplikacija koju je 2016. lansirala tvrtka ByteDance sa sjedištem u Pekingu. Kako je Douyin brzo dobivao na popularnosti u Kini, ByteDance je odlučio pokušati s globalnim širenjem. U rujnu 2017. pokrenuli su TikTok, Douyinovu verziju za međunarodno tržište, dok su Douyin ostavili odvojenim za kinesko tržište. (Douyin je još itekako prisutan u Kini – jedna je od tamošnjih najpopularnijih društvenih mreža.)

Poguralo ga je to što je ByteDance u studenom 2017. kupio Musical.ly, aplikaciju koja je postojala od 2014. i koja je imala određenu globalnu prepoznatljivost. Bila je poznata najviše po zabavnim, kratkim videima (u trajanju od 15 sekundi), u kojima se korisnici pretvaraju se da pjevaju popularne pjesme, tj. lip-syncaju.

Kad su u kolovozu 2018. TikTok i Musical.ly službeno spojeni u jednu platformu pod imenom TikTok, Musical.ly je definitivno prestao postojati. No, njegova formula kratkih, zabavnih videa uspješno se nastavila na TikToku, i publika, osobito mlada, sjajno je reagirala na novu-staru aplikaciju.

Danas se TikTok vodi kao jedna od najbrže rastućih aplikacija u svijetu i gotovo da nema konkurentske platforme koja ga nije pokušala na ovaj ili onaj način kopirati.

Istovremeno, nosio se i još se nosi s velikim izazovima: od potpune zabrane u Indiji, zbog koje je ostao bez velikog broja korisnika, do pokušaja zabrane u SAD-u, koja je još uvijek aktualna tema i otvoreno pitanje.

Kako funkcionira TikTok?

Kad otvorite TikTok, prva stvar koja vam se prikaže je odjeljak Za tebe/For You. To je glavna stranica aplikacije, sažetak novosti videozapisa, ujedno i it faktor TikToka i razlog zašto TikTokeri na njemu provode sate.

Zašto?

Zato što nijedna For You nije ista. Svaka je personalizirana, potpuno jedinstvena za svakog pojedinog korisnika, prilagođena njegovim interesima i preferencijama.

Primjer TikTokove For You stranice

Slavni algoritam

Stranica For You temelji se na TikTokovom algoritmu i njegovom sustavu sadržajnih preporuka. Ovaj sustav preporuka funkcionira tako da prilikom vašeg korištenja aplikacije, TikTok prikuplja signale i prema njima predviđa što bi vas moglo zanimati od njegove široke sadržajne ponude.

Mnogo je signala koji utječu na to kako će izgledati vaša For You, a među najvažnijim su:

  • vaše interakcije sa sadržajem, npr. lajkovi videa, komentari, dijeljenja, a pogotovo vrijeme provedeno u gledanju videa (jeste li ga odgledali do kraja, jeste li pogledali više puta)
  • negativne interakcije sa sadržajem (npr. nešto ste označili sa „nisam zainteresiran_a“, preskočili ste video, skrili ste ga itd.)
  • informacije o samom videu, odnosno njegova tema (TikTok uzima u obzir ključne riječi u opisu, u naslovu, hashtagove, kao i transkript videa, titlove itd.)
  • vaša lokacija i postavke jezika, drugi računi koje pratite
  • zvukovi i efekti koji su korišteni (npr. radi li se o trending zvuku ili efektu te kojem)

Superpersonaliziranu For You nemojte očekivati odmah kad otvorite TikTok račun. Aplikacija će vam u početku servirati najpopularnije videe za široku publiku, eventualno sužene s obzirom na vaš jezik/regiju i interese, ako ste ih iskazali prilikom registracije.

No, kako sve više budete gledali preporučeni sadržaj, tako će sustav bilježiti sve više vaših interakcija/signala i učiti o vama. Postupno ćete primjećivati da vam servira sve relevantniji sadržaj i da je sve bolji u preporukama videozapisa i kreatora po vašem ukusu.

Stvar koja čini razliku

TikTok je svojim For You konceptom napravio značajan odmak od klasičnih društvenih mreža koje ljude povezuju na temelju toga tko koga poznaje i prati. Na TikToku povezivanje se temelji na interesima –  aplikacija ljude spaja sa sadržajem koji ih zanima.

TikTkokovi korisnici, drugim riječima, ne otvaraju ovu aplikaciju da bi vidjeli što je objavio netko od prijatelja, kolega, obitelji ili omiljenih influencera. To je sekundarno. Aplikaciju otvaraju jer znaju da će im TikTok servirati sadržaj koji im je relevantan. Važnije je, dakle, što se objavljuje, od onog tko objavljuje.

Zato se na TikToku korisnicima po defaultu prikazuje stranica For You, a uz nju, na raspolaganju su im još dva (sekundarna) odjeljka.

Jedan je Pratim/Following (ili Prijatelji/Friends) i tu korisnici mogu vidjeti što su objavili prijatelji i kreatori koje su sami odabrali pratiti. Drugi odjeljak je Istraži/Explore, gdje mogu otkrivati nove kreatore, teme i ideje.

Put do viralnosti

U odnosu na ostale društvene mreže, na TikToku ne morate imati puno pratitelja da biste organski dosegnuli veliku publiku. Nije važno ni jesu li vaši raniji videi bili uspješni ili ne.

TikTok je prvenstveno platforma za outreach (doseg) i svaki vaš video iznova testira pred publikom, nebitno imate li 10 ili 10.000 pratitelja. Zato vam je doslovno svaki video prilika za viralnost. Pod uvjetom, naravno, da znate kako kreirati sadržaj koji rezonira s vašom TikTok publikom.

A ako se vašoj publici svide vaše objave, ona im je spremnija dati više od običnog lajka.

U odnosu na druge društvene mreže, naime, korisnici TikToka su angažiraniji, češće komentiraju videozapise i dijele ih sa svojim prijateljima (ne samo unutar aplikacije, nego i putem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa). Što otvara još više prilika da vam sadržaj postane viralan.

Moć trendova

O TikToku je nemoguće govoriti bez da se spomenu njegovi trendovi: Platforma je pravi rasadnik viralnih fora koje se s lakoćom i brzo prelijevaju na druge društvene mreže i, uopće, na širu kulturu.

TikTok trend je bilo koji specifičan, zabavan ili zanimljiv element koji je jednostavno rekreirati, odnosno interpretirati na vlastiti način (npr. plesni pokret, isječak pjesme, citat iz filma, smiješna fraza, pitanje, hashtag itd.).

Jedan od popularnijih trendova 2023. “girl dinner” u kojem žene pokazuju što zaista večeraju

Ukratko, TikTok trend je neka vrsta zajedničke teme koja se proteže kroz brojne TikTok videe. Korisnicima služi i kao informacijska prečica. Čim vide početak objave, prepoznaju kontekst: znaju da ih očekuje poznati trend i zanima ih kakva je ova sljedeća njegova interpretacija.

@lizapalmerxx

the most chaotic video but this is now my fave way to do book reviews 😂😭 ib: the iconic @StephReadsAlot #rapidreviews #silentreviews #booktok #funnybooktok #funny #bookrecs #rapidfirerecs

♬ original sound – liza palmer
Recenzije knjiga bez ijedne riječi jedan su od trendova na TikToku

Sudjelovanje u trendovima ključan je dio TikTok iskustva i povećava šanse za organsko pojavljivanje na For You stranicama. Ujedno je i prilika korisnicima (i brendovima) da pokažu osobnost i prigrle zabavnu stranu aplikacije (i samih sebe).

Pritom su posebna priča i zaštitni znak TikToka audio trendovi (npr. isječci popularne glazbe, citati i fraze). TikTok i jest, podsjetimo, počeo kao audio aplikacija (uglavnom za lip-syncanje). Sada je platforma s nevjerojatnim utjecajem na glazbenu industriju, sinonim za otkrivanje (nove) glazbe i mjesto na kojem potpuno nepoznati izvođači mogu postati hit doslovno preko noći.

Glazbenica Sofia Isella do šire je publike 2023. došla zahvaljujući objavama na TikToku

Komunikacija na TikToku

Novim korisnicima i brendovima koji tek počinju graditi prisutnost na ovoj platformi, izazov može predstavljati komunikacija na TikToku koja je specifična i s bogatim slengom.

TikTok je prostor gdje se traže osobnost, pristupačnost, humor. Cijeni se jednostavnija i prirodnija komunikacija i očekuje se od svih pa tako i od brendova i biznisa. Oni brendovi koji prihvate ova TikTok pravila igre, otvaraju si idealan prostor da se humaniziraju i budu „jedni od nas“ te tako steknu povjerenje svoje ciljane publike.  

Tko koristi TikTok?

  • 18–24 godine: 30,7%
  • 25–34 godine: 35,3%
  • 35–44 godine: 16,4%
  • 45–54 godine: 9,2%
  • 55+ godina: 8,4%

Platforma ima snažan globalni doseg, no najveća tržišta izvan Kine su mu SAD sa 136 milijuna aktivnih korisnika, potom Indonezija (108 milijuna) i Brazil (91,7 milijuna).

Što je s kreatorima sadržaja na TikToku?

Kao i svaka društvena mreža, TikTok ne bi imao smisla bez onih koji na njemu stvaraju i dijele sadržaj. Od poznatih osoba i influencera do brendova, biznisa i pojedinaca s najrazličitijim talentima, upravo su content kreatori ti koji svakodnevno pune For You stranice – i drže platformu živom.

Osim što nudi direktne načine zarade na platformi, TikTok kreatorima otvara vrata i prema unosnim vanjskim suradnjama. Najpraćeniji i najplaćeniji TikTokeri, poput Khabyja Lamea (162,5M pratitelja), Charli D’Amelio (157,1M), Belle Poarch (94M) i Addison Rae (88,4M), iskoristili su svoju TikTok popularnost za ulazak u modne, glazbene i filmske projekte, kao i sponzorske suradnje s globalnim brendovima.

TikTok marketing: Kakav sadržaj objavljivati?

Što to znači?

Jednostavno to da izbacivanje bilo kakvih videa neće značiti ništa osim gubitka vremena i drugih resursa. Da bi video bio visokokvalitetan prema TikTok standardima ne znači visoko produciran. Dapače, što je više ušminkan, to manje autentično djeluje TikTok publici.

Visokokvalitetan ovdje znači u duhu specifične kulture i stila komunikacije platforme te temeljen na dobrom poznavanju očekivanja, navika i interesa ciljane publike. Jedino tako joj sadržaj može pobuđivati znatiželju i držati joj pažnju – jer joj je zaista relevantan, zabavan i koristan.  

Najuspješniji, viralni TikTokovi redovito imaju visoku stopu angažmana i visoku stopu gledanosti do kraja. I kad se analiziraju, bilo da se radi o korisnoj informaciji, neobičnoj anegdoti, komičnoj situaciji ili priči s kojom se možete poistovjetiti, sve te uspješne videe obilježava nešto što je ključno za uspjeh na TikToku: dinamičan storytelling.

Ovo je svakodnevni izazov za kreatore sadržaja na TikToku: kako uvijek iznova pronaći način za ispričati dobru video-priču. I ono još teže, kako u hrpi dostupnog sadržaja nekoga potaknuti da se zaustavi na njihovom videu dok skrola svojom For You stranicom. Tu na scenu stupaju tzv. hookovi, koji su postali znanost sama po sebi.

Hookovi na TikToku su obično kratki opisni tekstovi na vrhu videa koji se pojavljuju u prve tri sekunde i nagovještavaju gledatelju što ga očekuje i zašto vrijedi pogledati do kraja. Hook je tu da uvuče u priču, a dinamičan storytelling potreban je da bi se video-priča odgledala do kraja.

@viralvideo.club

These videos all got millions of views. Steal their viral hooks for your videos. These work no matter what niche youre in. If they skip the hook, they skip the rest. Therefore, having an engaging hook is THE most important part of your script. Use these as inspiration, but ultimately learning to create your own unique hooks is where the real magic happens. #hook #hookideas #hookexamples #viralhook #howtogrowontiktok

♬ original sound – Yasin

Formati i teme na TikToku

U njegovim počecima na TikToku su se mogli objaviti samo kratki videi, do 15 sekundi (vertikalni, preko cijelog ekrana mobitela), ali je platforma vremenom ne samo produživala trajanje videozapisa, nego uvodila i druge formate.

Trenutno se unutar samog TikToka mogu snimati videi u trajanju do 10 minuta, a uploadati videi do 60 minuta.

Pored toga, dostupne su i foto objave, bilo pojedinačne fotografije, bilo fotogalerije (carouseli), a tu su i Storyji, “Priče” dostupne 24 sata.

Za video objave, koje i dalje imaju primat, TikTok nudi cijeli niz naprednih, a user-friendly alata za kreiranje i uređivanje. Među njima su, primjerice, Dueti i Stitchevi, koji otvaraju mogućnosti za suradnje i kombiniranje svog videa s videom drugog kreatora, zatim obilje efekata i zvukova i drugih alata koji olakšavaju dodavanje naracije, titlova i teksta.

Omiljena tražilica generacije Z

Zato je za brendove koji žele povećati organsku vidljivost na TikToku ključan TikTok SEO, odnosno optimizacija objava radi boljeg rangiranja na TikTokovoj tražilici.

Tematski, sadržaj na TikToku pokriva cijeli raspon ljudskih interesa – od glazbe, filma, knjiga, dizajna i umjetnosti, preko znanosti, tehnologije, financija, politike i zdravstva, do komedije, pop kulture, showbizza, kulinarstva, makeupa i mode. Ovdje je moguće naći najraznovrsnije zajednice – od BookToka, FashionToka, TechTocka ili FoodToka, sve do uskih niša i vrlo specifičnih supkultura.

Pored zabave, popularne kategorije sadržaja su edukativni i informativni content. To ne čudi s obzirom na to da je TikTok dizajniran kao idealan alat za učenje, istraživanje i otkrivanje. Svakom korisniku svakodnevno na dlanu servira svjež sadržaj prilagođen njegovim specifičnim interesima.

TikTok marketing: Kako se oglašavati?

Potencijala za oglašavanje stoga ima napretek, no, kao i sve ostalo na TikToku, i oglasi moraju biti fino uklopljeni u standardno korisničko iskustvo i pokazivati kreativniju, pristupačniju stranu biznisa.

#TikTokMadeMeBuyIt jedan je od najpopularnijih hashtagova, a uključuje videe u kojima korisnici dijele što su sve kupili nakon što su to vidjeli na TikToku

Kako početi s TikTok marketingom?

Za takav pristup potrebna je strategija i zato s našim klijentima uvijek polazimo od nje. Ona je ključ za tečno prevođenje osobnosti i ciljeva njihovog brenda i biznisa na TikTok jezik. Naši rezultati?

Stope angažmana na videima koje kreiramo veće su i za 50% od TikTokovog prosjeka – dokaz da razumijemo što ciljanim publikama naših klijenata treba, baš na ovoj platformi.