Marketing na društvenim mrežama: 6 savjeta za izbor prave platforme za vaš biznis
24 | 08 | 2022

Društvene mreže sjajan su poslovni kanal, kako za marketing, tako i za osiguravanje brze i kvalitetne korisničke službe. No, stvar je u tome da ih je mnogo. Zato može biti izazovno odabrati one u koje se isplati uložiti vrijeme i novac. Ako i sami niste sigurni kamo usmjeriti marketing na društvenim mrežama, slijedite ovih šest koraka. Pomoći će vam da izaberete prave platforme za promociju svog biznisa.
1. Razmotrite svoju publiku
Poznavanje ciljane publike je prioritet ako želite da vaš marketing na društvenim mrežama bude uspješan. Ako još niste, onda svakako napravite opsežno istraživanje svoje idealne publike, kupaca i klijenata koje želite privući.
Gdje žive i rade? Jesu li mlađi? Sviđa li im se više ozbiljniji ili zabavniji sadržaj? To su samo neka od pitanja koja vam mogu pomoći da sagledate krajolik društvenih mreža i suzite si izbor. Prekrižit ćete, recimo, Snapchat ako se obraćate starijim generacijama koje preferiraju ozbiljniji sadržaj. Snapchat je, naime, popularan kod najmlađe publike.
No, svijet društvenih mreža je zeznut teren. Podatke o dobi korisnika stoga je dobro uzimati sa zrnom soli.
Primjer: TikTok se katkad bez preispitivanja smatra platformom vrlo mladih korisnika, svojevrsnim hramom generacije Z. Meni koja pišem tekst je 35 i TikTok mi je omiljena društvena mreža. Istina jest da je globalno, još uvijek, većina TikTokovih korisnika mlađa od 29, njih 47 posto. No, samo godinu ranije ta je brojka iznosila 62 posto. Dakle, baza korisnika TikToka sve je starija.
Pouka? Provjerite sve pretpostavke, a nalaze o publici obavezno povežite s nalazima iz sljedećih koraka kako biste dobili širu sliku.

Navike korisnika društvenih mreža u svijetu i u Hrvatskoj
U svijetu je trenutno 4,7 milijardi korisnika društvenih mreža. Tipični pak korisnik mjesečno posjeti 7.4 platforme, a dnevno na društvenim mrežama provede prosječno 2 sata i 27 minuta.
U Hrvatskoj je 2,9 milijuna korisnika društvenih mreža. Najviše ih je na Facebooku, no sve više i na domaćem terenu uzlet dobivaju “mlađe” platforme. Npr. TikTok, koji je u top 10 najčešće instaliranih besplatnih aplikacija u Hrvatskoj. Tu je i BeReal, koji se postavlja kao alternativa svim ostalim platformama tako što potiče korisnike da objavljuju neplanirano i bez dotjerivanja fotografija.
2. Razmotrite prirodu svog brenda
Gledajte na društvene mreže kao na potencijalne produžetke priče vašeg brenda, mjesta na kojima možete izvući maksimum – pokazati osobnost svog biznisa i svoje konkurentske prednosti.
Na tom tragu jako vizualni brendovi, npr. oni koji se bave grafičkim dizajnom ili turizmom, mogu pokušati s nekom od vizualnih platformi. Instagram, YouTube, TikTok su prvi koji padaju na pamet, ovisno o tome kakav je ton vašeg brenda, ali i kakav sadržaj ste spremni kreirati.
Možete stvari promatrati i ovako: Ako ste B2B i želite doći do kvalitetnih leadova, kao prirodan izbor nameće se LinkedIn. Ako ste pak mali brend usmjeren na kupce, možda bi bilo najbolje početi sa spomenutim Instagramom ili pak Facebookom.
Ukratko, dobro sagledajte svoj brend i pustite da vas u sužavanju izbora vode vaši proizvodi i usluge. Ključno je ne forsirati neku društvenu mrežu samo zato jer su “svi tamo”. Ako nema smisla za vaš biznis, preskočite je.

3. Razmotrite svoje poslovne ciljeve
Društvene mreže mogu pomoći u ostvarenju različitih marketinških i prodajnih ciljeva. Možda želite podići razinu svijesti o svom brendu? Oglašavati se za relativno malen budžet i prodavati? Povećati promet na svoju web stranicu? Dijeliti koristan i edukativan sadržaj i graditi publiku? Možda vam je namjera testirati nove ideje ili želite prostor za odličnu korisničku službu?
Što god da vam bio cilj, treba ga definirati prije pokretanja određenog društvenog kanala. Neke su društvene mreže bolje za podizanje svijesti, neke za konverziju. Bitno je da svoje ciljeve pametno uskladite s mrežom na kojoj ih najučinkovitije možete ostvariti. Znajte čemu će vam služiti koji kanal.

4. Razmotrite svoje konkurente
Kad razvijamo strategiju marketinga za društvene mreže klijenata, među prvim koracima je analiza konkurencije. Ovo istraživanje nije tu da bi klijent kopirao što rade svi ostali, nego kako bi si uvidima u stanje na terenu uštedio vrijeme i novac te osigurao smjernice za pristup kojim će se istaknuti.
Neke od stvari koje doznajemo ovakvom analizom su:
- koje društvene platforme konkurenti aktivno koriste
- koji su sadržajni standardi, trendovi i prakse u klijentovoj industriji: kakav sadržaj konkurenti kreiraju na društvenim mrežama, u kojim formatima i koliko često objavljuju
- što funkcionira, a što ne: kakav je angažman publike na određenim društvenim mrežama i postovima, kakvi su komentari publike
- postoje li i koje su praznine: ima li društvenih mreža koje konkurenti ne koriste i klijent na njima može prvi zauzeti prostor?

5. Razmotrite prirodu određene društvene mreže
Prije nego što kreirate račun na nekoj društvenoj mreži, dobro je upoznajte kako biste joj se mogli maksimalno prilagoditi. Analizirajte koje su njene zakonitosti, kakav sadržaj na njoj prolazi, kao i koja publika na njoj boravi.
Instagram se, primjerice, od platforme namijenjene objavljivanju fotografija u zadnje vrijeme pojačano orijentira na kratki video (reelove). Pozicionira se i kao shopping destinacija. U Hrvatskoj je, pored klasika Facebooka, za biznise skoro pa defaultna opcija za promociju. S dobrim razlogom. Čak 50 posto globalnih korisnika Instagrama na njemu redovito otkriva nove brendove, proizvode i usluge. Uz to, 90 posto ih prati bar jedan brend.
Facebook je sa svojom golemom bazom (mainstream) korisnika poslovično dobar za oglašavanje. Zato na njemu i mali biznisi sa skromnijim budžetima mogu postići izvrsne rezultate.
LinkedIn je kao najpopularnija poslovna/društvena mreža, u Hrvatskoj (i u svijetu) čest izbor za brendove orijentirane na B2B marketing.
Novi(ji) igrač na tržištu, TikTok, isključivo je namijenjen video-sadržaju i dopušta manje ispoliran, ležerniji dojam. Uz to, generaciji Z postaje top tražilica za nove informacije i proizvode.

6. Razmotrite svoje resurse
Marketing na društvenim mrežama obaveza je koja traži puno vremena. Zato je bitno da realistično sagledate što vaš biznis najbolje može izvesti. Ako ste tvrtka od 10 ljudi, ali nitko ne voli kreirati video niti je zainteresiran to naučiti, onda preskočite TikTok. YouTube pogotovo.
Razmislite tko će kreirati sadržaj i objavljivati ga. Imate li za to samo jednu osobu koja se tome može posvetiti samo pet sati tjedno? Možda imate nekoga tko ovo može raditi puno vrijeme? Koje vještine već imaju ljudi u vašem timu, poznaju li već neke mreže?
Zapamtite da trebate redovito pratiti i analitiku, kako biste znali što dobro prolazi, a što ne. Plus, tu je i odgovaranje na poruke i komentare te uopće, povezivanje sa zajednicom. Ako ćete se oglašavati – a sve su prilike da ćete morati – tko će biti zadužen za kreiranje i optimizaciju kampanja?
Ključno je da na ovo imate odgovore prije nego pokrenete kanal. Na svakom od njih jedno je pravilo zlatno: konzistentnost = rezultati.
Mnogi biznisi pokrenu profile i odustanu nakon nekog vremena. Jednostavno, ne stižu biti redoviti u osmišljavanju sadržaja, njegovom redovitom objavljivanju i održavanju cjelokupne prisutnosti na kanalu.

Zaključak? Budite selektivni oko društvenih mreža na kojima se promovirate
Često se susretnemo s napuštenim profilima biznisa na društvenim mrežama koji su sigurno pokrenuti s velikim ambicijama. Jednostavno, nije se računalo na to koliko posla marketing na društvenim mrežama traži – svakodnevno.
Zato trebate pametno birati gdje se i kako promovirati jer izbora je mnogo. To pogotovo kad se odmaknete od klasičnih društvenih mreža poput Facebooka i/ili Instagrama.
Istraživanje i plan najbolji su načini da utvrdite koje su to društvene platforme najbolje za promociju vašeg brenda. Tako možete realno procjeniti na kojima možete dati svoj maksimum i izvući njihov maksimum. Ako trebate marketing na društvenim mrežama, a niste sigurni otkud krenuti, javite nam se. Možemo vam pomoći u razradi plana i strategije, bilo da tek počinjete ili da želite osvježiti postojeći profil ili stranicu.