Vodič za TikTok: 6 stvari koje trebate znati o popularnoj društvenoj mreži
17 | 06 | 2022

Društvene mreže su i dalje jedan od najefikasnijih načina da ispričate svoju priču i povećate svijest o vašem brendu. A zbog svog brzog rasta u proteklih par godina, TikTok mnogima postaje prvi izbor među platformama. Pročitajte naš TikTok vodič sa šest stvari koje morate znati prije nego što odlučite biti prisutni na ovoj popularnoj društvenoj mreži.
Što je TikTok?
Povijest TikToka relativno je kratka. Počeo je kao Musical.ly, aplikacija za dijeljenje kratkih, zabavnih videa od 15 sekundi koje su korisnici proširili i na druge platforme poput Instagrama. Do 2018. mreža je dosegnula 200 milijuna korisnika, a onda ju je preuzeo konkurent, kineski startup ByteDance, koji dvije godine ranije pokreće TikTok.
Na staroj društvenoj mreži pod novim imenom korisnici su i dalje mogli kreirati i dijeliti videa na kojima plešu i pretvaraju se da pjevaju popularne pjesme. Samo ime TikToka asocijacija je na kratki format videa te je platforma ostala vjerna toj jednostavnoj formuli. No kasnije je ona postupno evoluirala.
TikTok je svoj boom doživio u 2020., u pandemiji, kad ga je instaliralo više od 850 milijuna ljudi diljem svijeta. No, i prije COVID-a bio je jedna od najbrže rastućih mobilnih aplikacija.
Danas broji preko milijardu korisnika (i opasno se približava Instagramu). Na njemu se možete susresti s raznim sadržajem isključivo u formatu videa (od 15 sekundi do 1 minute). Ima tu svega – od recepata za kolače preko plesnih koreografija do političkih komentara i povijesti umjetnosti. S kakvim sadržajem ćete se susresti u potpunosti ovisi o tome što vas točno zanima.
Kako funkcionira TikTok?
TikTok je svoj uspjeh, između ostalog, izgradio na efikasnom korištenju svih koncepata content marketinga. Glavnom stranicom, nazvanom “For You” (“Za tebe”), upravlja umjetna inteligencija, koja pak funkcionira na bazi algoritma programiranog tako da uči o sadržajnim interesima, problemima i željama svakog pojedinačnog korisnika. A s obzirom na to da se ljudi uvijek okupljaju oko popularnih tema i sadržaja, uspješno koristi i moć trendova.
Iako nekima može zvučati zastrašujuće, to u praksi znači da će umjetna inteligencija TikToka toliko brzo naučiti o vama da će vam nakon određenog broja interakcija sa nasumičnim sadržajem prikazivati točno ono što vas zanima i okupira. Jednostavnije rečeno, TikTok je platforma koja zaista poznaje svoju publiku i programirana je tako da joj konzistentno isporučuje upravo to što ona želi. Na tom istom tom principu temelji se sadržajni marketing.
Osim toga, aplikacija je maksimalno pristupačna i optimizirana tako da pruži odlično korisničko iskustvo. Tu je beskonačni scroll koji prakticira većina društvenih mreža i koji služi tome da što duže zadrži pažnju korisnika, zatim vrlo jednostavno, user-friendly sučelje. Sadržaj zauzima cijeli ekran uređaja.
Što je s content kreatorima na TikToku?
Kao svaka društvena mreža, ni TikTok ne bi imao smisla bez onih koji na njemu stvaraju i (uglavnom besplatno) dijele svoj sadržaj. Ogroman dio svojeg uspjeha TikTok duguje tome što je vratio publici nazad svu onu privlačnost i ushit koji smo imali oko društvenih mreža u njihovim začecima. Vratio je autentičnost i demokratičnost u stvaranju sadržaja.
Za uspjeh na TikToku ne morati imati skupu opremu da biste snimili i objavili video koji će dosegnuti milijune gledatelja. Ne morate imati ni izgrađenu bazu pratitelja. Dovoljno je imati mobitel, upoznati se s pravilima korištenja, otvoriti profil i objaviti svoj video. Ako je vaš sadržaj dovoljno dobar da izazove reakcije ljudi, ako je koristan, zanimljiv i inspirativan, te ako uz to još koristite i popularne zvukove, glazbu i efekte, on će pronaći put do svoje publike. Čak i onaj snimljen u lošoj rezoluciji. Što autentičnije, to bolje.
A ako se vaš sadržaj publici svidi, ona mu je na TikToku spremnija dati više od običnog lajka. U odnosu na druge društvene mreže, naime, korisnici TikToka znatno češće komentiraju videozapise i dijele ih sa svojim prijateljima, ne samo unutar aplikacije, nego i putem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa. Sve skupa otvara put vašem sadržaju da postane viralan.
Zar TikTok ne koriste samo tinejdžeri?
Za TikTok se još uvijek može čuti da ga koriste samo klinci. Istina, platformu (trenutno) najviše koriste generacija Z i milenijalci. Prema posljednjim podacima, 42 posto korisnika je od 18 do 24 godine, a oko 31 posto njih je između 25 i 34 godine.
Globalno govoreći, u 2022. oko 47 posto korisnika TikToka mlađe je od 29 godina. No, samo godinu ranije, ta je brojka iznosila 62 posto. Baza TikTokovih korisnika, dakle, sve je starija. Na to upućuju ne samo statistike, nego i popularizacija tema poput onih o roditeljstvu ili biznisu [#parenting, #ParentHacks, #BusinessTips, #business].
Uvijek je tako. Mladi su redovito prvi kad treba probati društvenu mrežu, a ostali ih onda slijede. I Facebook je krenuo kao platforma za studente. No, prečesto se gubi iz vida da su mladi sutrašnji lideri koji će imati kupovnu moć i donositi kupovne odluke.
Što objavljivati na TikToku?
Iz TikToka kažu da im je misija “inspirirati kreativnost i širiti radost”. I platforma zaista ima drugačiju vibraciju od ostalih društvenih mreža u smislu da potiče komunikaciju koja je “mekša” i neposrednija, koja se možda i ne shvaća (previše) ozbiljno. Brendovima je zato TikTok prilika da se humaniziraju, pokažu svoju ljudsku stranu, budu pristupačniji i lakše se povežu s publikom.
Duolingo, najpopularnija aplikacija za učenje stranih jezika, primjerice, to radi uz pomoć svoje maskote, zelene sove Duo, koju publika toliko voli da na svom TikToku trenutno imaju 4.4 milijuna pratitelja i 83.9 milijuna likeova.
Britanski fitness brend Gymshark je pak skužio da se ne treba natjecati s konkurentima koji već dijele edukativni sadržaj i “ozbiljne” savjete kako vježbati. Njihov pristup? Duhoviti fitness memeovi. Imaju 3.6 milijuna pratitelja i 56.3 milijuna likeova.
Mnoštvo je takvih primjera. Brendova koji su pronašli svoj angle, pokazali osobnost i, ako već ne humor, onda svakako “mekoću” i jednostavnost u komunikaciji. Ne morate imati sovu da biste u tome uspjeli. Ali svakako bi bilo dobro da imate content strategiju.
Što je s oglašavanjem na TikToku?
Spomenuti Gymshark nije u svojoj content strategiji imao samo duhovite fitness memeove niti je samo pratio popularne TikTok trendove i hashtagove. Surađivali su i s popularnim kreatorima i influencerima, među njima i s Coleom Andersonom-Jamesom.
Upravo je influencer marketing bio glavni način promocije za većinu biznisa na TikToku sve do početka 2021., kad je platforma uvela i druge načine oglašavanja.
Brendovima su sada dostupni, među ostalim, In-Feed Ads, oglasi koji će se pojavljivati na spomenutom “For You”, odnosno korisnikovom feedu. Tu su i TopView Ads, svojevrsni TikTok billboardi koje korisnik vidi kad otvori aplikaciju, potom brendirani hashtagovi i Promote (“Promoviraj”), koji služi za povećanje vidljivosti brendiranog sadržaja.
U Hrvatsku TikTok oglašavanje još nije stiglo, no samo je pitanje vremena. Svejedno, na raspolaganju su vam dvije jake opcije – influencer marketing i organska gradnja vašeg kanala. Pritom uzmite u obzir da je na domaćem terenu TikTok tržište još uvijek nezasićeno, a da se platformi predviđa blistava budućnost. Krenite rano.
Ako još niste (sasvim) sigurni je li TikTok pravo rješenje za vaš biznis ili pak želite razraditi TikTok strategiju, možemo vam pomoći.